Rechtstreeks naar inhoud gaan

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Soundcloud
  • 'Sleutelstad.nl Nieuws' rss feed

Leiden - vrijdag 22 februari 2013, 23:00
Chris de Waard -

|

Afbeelding bij Stevenshof waarschijnlijk gered: boortunnel kilometer langer

Tijdens een informatieavond in de Stevenshof kreeg de Leidse wethouder Robert Strijk afgelopen november een kruiwagen en een schep om persoonlijk een langere tunnel te graven, zodat de Stevenshof geen last krijgt van de RijnlandRoute. Het lijkt erop dat hij binnenkort kan gaan scheppen. (Archieffoto: Chris de Waard).

Goed nieuws voor de bewoners van de Stevenshof in Leiden. Ze gaan de RijnlandRoute waarschijnlijk niet horen, niet zien en niet ruiken. De boortunnel onder Voorschoten wordt volgens direct bij het proces betrokkenen met een kilometer verlengd. Er is een manier gevonden om dat binnen de regels mogelijk te maken. Als het provinciebestuur daartoe inderdaad besluit, wordt de hele Stevenshofpolder ondertunneld.

Aan de andere kant van de nieuwe snelweg is minder reden tot vreugde, maar ook daar worden enkele inpassingswensen ingewilligd. De by-pass die van de Voorschoterweg via de Oostvlietpolder naar de Europaweg was ingetekend, komt volgens ingewijden te vervallen. De bestaande infrastructuur wordt aangepast om het verkeer vrij baan te geven. Voor de aansluiting van de RijnlandRoute op de A4 zouden niet veel verbeteringen mogelijk zijn.

De provincie wil niet reageren op losse onderdelen van de inpassing. Waarschijnlijk maakt gedeputeerde Ingrid de Bondt op 12 maart bekend hoe de provincie om wil gaan met de totale inpassing van de nieuwe snelweg.

Verzend

Reacties

frankieboy 22 februari '13, om 23:51

Dus in plaats van de bypass Oostvlietpolder aan te leggen wordt de Lammebrug verbreed.
Voor deze no-regret maatregel wordt al heel lang gepleit, maar die is steeds tegengehouden door de provincie om de druk op het dossier Rijnlandroute hoog te houden.
Als we deze verbreding van de Lammebrug nu gewoon eerst eens doen, en daarna kijken of de rest van de Rijnlandroute nog nodig is? Dat scheelt honderden miljoenen, een welkome besparing in crisistijd.

  • banner dagvduurzaamheid.png

Aanmelden nieuwsbrief